דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה 

מאת    [ 09/07/2011 ]

מילים במאמר: 639   [ נצפה 3005 פעמים ]

"סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה"

 

בכח האדם מלשון אדמה לעליון לטפס במעלות הסולם,

לזכך את החומריות ולעדן את גופו עד כדי אחדות עם

מהותו הנשמתית, שהיא חלק אלוה ממעל ממש.

אחדות זו היא באופן של הכתוב "והרוח החיה באופנים",

שהם המלאכים, מעין גלגלים המניעים את הנפש לפעול

בטבע זה או אחר, מדרגת בה-מה שהיא בעלת נפש ורוח

בלבד, האופייני לאדם הניתק ממקור החיות הרוחני

המשפיע לו הארה לנשמתו ונעשה גס ועבה כבהמה ועד

לדרגה שלמעלה מהמלאכים שבטלים במציאות הבורא

כביטול האור למקורו, עד לדרגה של מרכבה שהיא דרגה

של ביטול מוחלט של הרצון העצמי כפי שהם האבות

הקדושים, כסא לשכינה, כאמור בפסוק "ישכיל עבדי

ירום ונשא וגבה מאד".

האופנים הם מעולם העשיה, חיות הקדש מעולם היצירה

והשרפים מעולם הבריאה, עולם הכסא [גימט' אלהים],

והוא תולדה של עולם האצילות ומשתלשל מיוד בשם הויה,

בחינת אב [אב אחד לכלנה], יסוד האש בארבעה יסודות

הבריאה.

סולם גימט' קול, צום, ממון, [סלם חסר ואו עולה קל וסיני]

קול ככתוב הקל קול יעקב והידיים ידי עשו, צום כמובא

ענה בצום נפשי, צמאה לך נפשי כמה לך בשרי בארץ ציה

ועייף בלי מים, ממון כמובא פזר נתן לאביונים צדקתו

עומדת לעד.

"ויזרע יצחק בארץ ההיא וימצא בשנה ההוא מאה שערים

ויברכהו הויה" וכי יצחק זרע דגן {חס ושלום], אלא לקח

את כל מעשר ממונו וזרע צדקה לעניים, כאמור "זרעו לכם

לצדקה", מובא בתהילים "אכלי עמי אכלו לחם אלהים

לא קראו" כי הדגן נאמר בו "ולחם לבב אנוש יסעד" ורומז

להנהגה בדרך הטבע, לבב רומז לשני היצרים ואילו אנוש

נאמר בו "אז הוחל לקרוא בשם ה'" לשון חולין, לקרא את

שמות האדם ואת שמות העצבים בשמו של הקב"ה, לעשותן

אלילים ולקרותן אלוהות. זה שכתוב "שוא לכם משכימי קום

מאחרי שבת, אוכלי לחם העצבים, כן יתן לידידו שנא",

"לא לתוהו בראה לשבת יצרה".

כמספר הפעמים בפסוקים שכתוב אליה חסר ואו כתוב יעקוב

במילוי ואו, כנגד חמישה ואוים בתחילת כל קטע בפסוק:

ונחך הויה תמיד, וישביע בצחצחות נפשך, ועצמותיך יחליץ,

והיית כגן רוה, וכמוצא מים אשר לא יכזבו מימיו".

יעקב עולה שבע פעמים שם הויה שהוא שם של רחמים, אך

מבטא הנהגה בדרך הטבע על דרך האמור "שבע יפול צדיק וקם"

והוא כנגד הביטוי קדוש יעקב, ואילו קדוש ישראל מבטא

הנהגה למעלה מדרך הטבע, הנהגה ניסית, שהיא התעוררות

מלמעלה כתוצאה מהתעוררות מלמטה.    

שמעון טל רז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב